söndag 3 maj 2009

Hals -duk, -band, -krage, -kedja....

....-mandel, -ont, -fluss och -böld! Efter mina flertaliga halsflusser fick jag ännu en. Vilket jag tänkte att det var ju samma gamla visa igen med vårdcentral och pencillin, men icke denna gång. Det slutade på akuten. Jaha, det var kul att vara typ exempel för hur det ska se ut med en halsböld i halsen. "-Vi har aldrig sett en halsböld innan, wow!". Så vad hände på akuten....

Först fick jag någon banansmakande bedövningsvätska i halsen, sedan fördes en bedövningsputa in och sattes i gommen. En liten skalpell kom fram och skar i bölden sedan sög man ut 1 dl var ur bölden. Fortsatte sedan att skära och suga mer var. Sen var det in på avdelningen för öra-näsa-hals och på med kanyl för dropp och pencillin. Tja det var den dagen.

2 kommentarer:

  1. Nämen stackare! Det låter alldeles förfärligt. Jag har också en benägenhet för halsfluss och halsinfektioner och har alltid fruktat bölder, det verkar skitäckligt rent ut sagt!:S Hoppas du kryar på dig snart och glöm inte att tröstshoppa lite MAC sen!;)
    Stor kram & krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Vem kan detta var som tycker så synd om mig :)
    Japp, det kommer säkert att bli lite tröstshopping på MAC när Rose Romance kommer nästa fredag!

    SvaraRadera