måndag 29 juni 2009

Björg smycken

Nu har jag hittat ett ny smyckesmärke igen :) Denna gången är det det norska märket Björg Jewellery se gärna hemsidan http://www.bjorgjewellery.com/ som svensk webshop är http://www.tiarasmycken.se/ absolut bäst, även där jag hittade dessa fin fina inspirations bilder.

Det finns två serier och det släpps nya saker två gånger per år. Först är det serien LoveStorys som består av olika berlocker och några kedjor, typ som Thomas Sabo fast lite grövre material och tuffare stil. Detta för att man ska skapa sitt personliga smycke. Berlockerna har olika budskap inristat och ibland är där en sten (ädelsten som topaz, diamant, safir mfl.) eller guld detalj. Hängena kostar mellan ca 300 och 650 kr.






Det kommer också en mer vanlig smyckesserie som består av ringar, halsband, armband och örhängen. Dessa är större än hängena och lite mer arbetade, alla saker är gjorda förhand i silver och/eller guld och med ädelstenar.


Just nu har jag blivit lite små kär i det droppande hjärtat (455:-) på översta bilden lägst till vänster och på den understa bilden det anatomiska hjärtat (2120:-) i guld längst till vänster.


Hittade ett halsband med texten vilket får avsluta detta inlägg :)


I can resist anything except temtation”


1 kommentar:

  1. En tanke med anledning av texten på halsbandet: Inled mig inte i frestelse- jag kan gå själv :-))))

    SvaraRadera