fredag 31 juli 2009

MAC Pigment; Love or hate?

Jaha då var sista semesterdagen kommen och på måndag är det igång igen, ett underbart år med alla oförutsägbara händelse ;) Så varför inte avsluta med lite nyheter på sminkfronten och med en EOTD med enbart MAC´s pigment.

Vad är då pigment?

Jo, det är malet färgpulver som kan användas till ögon, kinder, kroppen, naglarna, ja typ där du vill helt enkelt. För applicering kring ögonen kan penseln fuktas för ett mer intensivt intryck.
MAC pigment "Vanilla"

Jag själv väntade ett tag innan jag köpte några pigment från MAC och sak jag vara ärlig så är jag inte jättepositiv till dessa pigment, tycker bäst om att arbeta med deras pressade skuggor. Jag vet inte om det är att färgerna inte är särskilt bra eller att det yr omkring pulver och det ramlar ner under ögonen. De pigment som jag köpte först kom med kollektionen Overrich och i färgen "Copperbeam" som är en kopparbrun färg med lite guld som påminner mycket om e/s Antiqued och från julkollektionen 2007 Antiquitease i färgen "Your Ladyship" som är vit/beige med guldshimmer i och jag fick tag i dem inne i Malmö butiken som lite restade LE-produkter.


Läste sedan på lite mer och köpte ett pigment till i färgen "Vanilla" inne på Magasin de Nord i Köpenhamn, den ingår i det fasta sortimentet. Den är nog den bästa och har använt den till highlight:a brynet och lite på kinderna. När Rose Romance kom i maj fick jag med mig ett prov på pigmentet "Circa Plum" i en smutslila färg, nästan som e/s Shale, mycket snygg.


För att ge mina pigment en ny chans, lite för att det är rätt så dyra kostar ca: 220:- för en burk med 7,5 g (fast de räcker i evigheter), och att jag ville göra något annat så blev resultatet detta:


Urban Decay Eyeshadow Primer Potion över hela ögonlocket och upp till brynet

MAC pigment Circa Plum (Rose Romance) med #239 över locket

MAC pigment Copperbeam (Overrich) i globen med #226

MAC pigment Vanilla som highlight:er under brynet med #252

MAC Solar Bits Impassioned (Style Warrior) under ögat med #214

Loréal Telescopic Explosion Mascara i Black på över och undre ögonfransar
ONCE YOU GOT MAC, YOU NEVER GET BACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar