måndag 26 oktober 2009

MAC Holiday 2009 - Magic, Mirth and Mischief

Jag har tidigare nämnt angående MAC´s julkollektion vid namn Magic, Mirth and Mischief. Kollektionen består av fem delar. Först är det den "vanliga" kollektionen med lite blandade saker t.ex. mineralögonskuggor, läppstift, läppglans m.m. sedan har vi make-up borstarna, ögon-, ansikte- och läppaletter, läpp- och ögonseten och tillsist ett mineralset. Tillsammans med MAC´s projekt Viva Glam kommer också en speciell läppalette och olika julkort. Några veckor senare släpp dessutom läppglans- och pigmentset. Så vi snackar om mycket saker, MAC´s julkollektion är STOR som alltid :)

Då jag var i Köpenhamn i fredags såg jag till min förvåning att de redan hade fått upp make-up borstarna och ögonpaletterna :) Detta ska då inte komma up förren den 15 november. Jag hade redan på känn att jag skulle köpa borste #129 och #212 och snacka om tur så dessa var i det ena borstsetet. Det som jag valde heter Wave of a Wand, (sweep and define brushes). Jag har ingen av dessa borstar sedan innan vilket kändes som att detta var ett mycket bra köp.
Överst och ner; #212, #227, #275, #190, #129
När jag sedan skulle välja mellan ögonpaletterna var det lite svårare då jag kände för tre av de fyra olika färgkombinationerna :) De som jag valde mellan var Sorceress (grå, silver, lila), Smoke and Mirrors (beige, brun, svartbrun) och Devil may Dare (rosa, lila, brunguld). Alla är supersnygga med det fick bli den basic:a paletten Smoke and Mirrors, då denna kändes mest lämpad för det mesta. Paletten består av sex ögonskuggor och man får även en lite ögonpensel #213 med.

Ögonskuggorna som är med är; Översta raden från vänster: Fire in her eyes (F), Wide-eyed Wonder (F), Black Magique (V) och nedersta raden från vänster: Spell No.9 (S), Deception (F) och Smoke and Mirrors (S).

2 kommentarer:

  1. Jag måste hålla med om att paletten med ögonskuggor är tilltalande. Fina färger och snygg design. Bra val!

    SvaraRadera
  2. Oh!Vad kul att det är fler som tycker som jag!!

    SvaraRadera