fredag 1 januari 2010

Top 6 MAC Brushes

Tänkte att jag skulle göra en liten best-off olika saker i och med att det är nytt år och det hör lite till...

Jag börjar med MAC´s make-up borstar:

#182 en stor kabuki borste som jag köpte för ett tag sedan och har blivit min nya favorit.
#208 en smal sneställd borste som jag använde till eyeliner, går också utmärkt till att använda till ögonbrynen.
#222 perfekt till ögonskugga att lägga i globen. Smal lite länge borste som kommer åt bra.
#224 används till highlight:er och att skugga ihop övriga skullgor med.
#239 min absoluta favorit borste att applicera skuggor på locket med.
#5 (Face Stockholm) en mjuk och enkel rougeborste liknande finns hos MAC #116.

2 kommentarer:

  1. #5 (Face Stockholm)liknar den jag har från Make Up Store. Är det egentligen stor skillnad?

    SvaraRadera
  2. Face bosten är mindre och är mer användbar till just rouge.

    SvaraRadera