måndag 1 februari 2010

My make-up collection - eller vad mina lådor innehåller!

Det verkar ha gått en trend att man ska visa up sin sminksamling för varandra och vist jag är inte sen med att hänga på :)

I den översta lådan i min Malm byrå från IKEA har jag sina sminksaker, jag har delat in lådan med förvarings serien Komplett även dessa från IKEA.


Min spegel från BaByliss, med vanlig spegel på en sidan och förstoring på andra. Lampan runt om går att ställa in i tre olika lägen beroende på viket ljus man önskar.
Så vad finns här i nu?
Ett fack med lite blandade saker som t.ex. UDPP backup, paletter från Tromborg, läppbalsam m.m.
Här finner vi mina rouge:er främst från MAC men även några från NARS.
Saker som foundation, concealer, puder, MSF, primer och highlighter.
Min make-up borstar och även vissa andra verktyg. I muggen (också från IKEA) har jag mina ögonbostar medan det för anisktet ligger bakom.
Mina MAC paletter med ögonskuggor ligger främst (där är åtta stycken!), sedan är där Minralize eyeshoadow olika lösa MAC´s ögonskuggor, några paletter, pigment och några övriga ögonskuggor från t.ex. Isadora och Urban Decay.
Två muggar med mascaror och läpp- och ögon pennor.
Här finns alla min läppstift och läppglans de somfick plats står i insatsen Anordna från IKEA. Utanför ligger det några Tinted lip conditioner, vanliga läppbalsan. Även två stain från Benefit.

I den nedersa låda i Malm har jag en palette från Costal Scents och julsakerna från MAC.

Då jag började att fotografera min saker märkte jag att jag hade en dela andra saker utspridda på olika ställen:
Ovan på min gardreob har jag två lådor med saker från Kiehl´s. Odd Molly skincare, Looctain, Make up store och The Body shop.
I mitt badrumsskåp finns bodylotion från Kiehl´s, borstrengöring, hudvård från MAC och tvålar från Lush.
I min nya Helmer (från IKEA) har jag i översta lådan mina nagellack...
...och i nedersta saker från Lush som t.ex. badbomber, shampoo, peeling och lite prover på olika produkter.

Uppe på min Helmer finns min hudvård från Dermalogica, den använda dagligen.

Med denna rundvisning har jag nu dragit mitt strå till stacken :)

10 kommentarer:

  1. Superhärlig samling, och vad avis jag blir på din smarta spegel! =)

    SvaraRadera
  2. Japp, den är verkligen bra! Inköpt på eleven.se

    SvaraRadera
  3. Inte illa alls....:)
    Bra samling och välvalda produkter. Finfin spegel absolut.
    Men samlingen kräver ordning och reda för att vara överskådlig. Och det har du ju ! :))))

    SvaraRadera
  4. Vilken imponerande samling! Wow!

    SvaraRadera
  5. Kan du vara snäll och berätta lite om produkter som du använder till hyn? Det verkar som du använder Dermalogica, men du kanske kan berätta lite mer och det är hur bra som helst om du kanske till och med vill visa upp vilka produkter som du använder, just nu syns det mest korkar :)

    SvaraRadera
  6. Det kommer ett hudvårdsinlägg snart!

    SvaraRadera
  7. Så mye fint! Speilet var virkelig en god idé! Jeg har et veldig basic et fra ikea som ikke henger sammen :)

    SvaraRadera
  8. Åh nu blev jag sugen på att köpa både en sån där spegel med inbyggd lampa samt en Helmer! Tack för tipset och för att vi fick se din fantastiska sminksamling :)

    SvaraRadera
  9. AVUNDSJUK!
    ge mig ditt smink :D

    Kolla in vår blogg förresten! :D

    SvaraRadera