söndag 21 mars 2010

MAC Prep+Prime Lip

Det finns inte många saker som jag köper fler gånger än en från MAC. Detta kan bero på att jag redan har en hel del :) Vist det finns några t.ex. Minaralize Skin Finish i medium som jag använder dagligen till foundation, ögonskuggan Shroom som vardags highlighter, Bronzing Powder i Golden och Prep+Prime Lip som grund till läppglans och läppstift.



Mitt senast inköp på denna fronten vara Prep+Prime Lip. Detta är en genomskinlig läppbas som appliceras innan läppstift eller läppglans och gör att läppstifter inte "blöder" vid läpplinjen. Jag använder denna främst under starka färger av läppstift för att göra färgen mer lättburen och under de lite mer klistriga läppglansen från MAC.
Lipbase ingår i MAC´s permanenta Prep+Prime serie och innehåller 1,7 gram och med att pris på 165 kr.

1 kommentar:

  1. Hmmmmm....borde också använda primer oftare än vad jag gör. Slarvar med det även om de funkar bra för kvinnor i ALLA åldrar :)

    SvaraRadera