tisdag 22 februari 2011

The Body Shop Brush with Fashion - swatches

The Body Shop´s vårkollektion Brush with Fashion överraskade mig väldigt positivt då jag var inne och tittade på den för en vecka sedan. Jag blev fixad med en snabb make-up och köpte även två av make-up sakerna från kollektionen och två av de övriga sakerna i serien. Tycker verkligen om mönsert i rosa, svart och vitt, känns väldigt nytt för att vara The Body Shop.

I sminkväg blev det Tailored Cheek Tint och Eye palette 02 A´La Mode.


A´LA Mode är en lite läcker ögonskuggspalette innehållandes fyra ögonskuggor som är otroligt pigmentrika en liten eye definer i 01 svart och en liten eye colour brush.
Ögonskuggorna är swatch:ade utan primer och från vänster har vi; 01 minimalist white, 02 prêt-a-pink, 03 futuristic silver, 04 little black dress.
Jag köpte även Tailored Cheek Tint i färgen 01 Hot Pink. Jag kan beskriva den som en genomskinlig gelé som efter en stund ger den perfekt rosa tonen för just din hy. Det är väl en rak kopia på Smashbox O-Glow. Man kan använda Tailored Cheek Tint både på kinder som rouge och på läpparna som ett varaktigt läppstain.

Det fanns även en hel del andra saker i Brush with Fashion serien bl.a. köpte jag en nagelfil och en sminkväska avsed för make-up borstar.

3 kommentarer:

  1. Var inne och klämde på paletten idag, jisses vad den silvriga skuggan har pigment i sig!

    SvaraRadera
  2. Helt coolt mönster på produkterna. En blandning av serieteckning och 50-talet. I like:)

    SvaraRadera