onsdag 11 maj 2011

MAC Surf Baby; Kinder och Ansikte

Kommer ni ihåg förra årets hypade ansiktsprodukt från MAC sommarkollektion To the Beach? Det var det två färgade high-light pudert i den gröna dosan i färgen Marine Life med en guldig sjöhäst på. Årets hype-rouge heter Surf, Baby! Cheek Powder i färgen My Paradise och är ett rätt så oranget rouge med en guldig hibiskus blomma på toppen, vackert.






My Paradise är Cheek Powder enligt MAC medan jag skulle säga rätt och slätt en rouge :) Beskrivningen på färgen är peach with a gold hibiscus flowder overspray. Jag skulle nog inte sägar att det bara är en peach färg utan det är rätt så klar och intensiv.

Det är allid en diskussion om hur mycket man får av det guldiga och om det går igenom hela pudert. Jag upplever att det är rätt så mycket guld och att det ligger lite på toppen, se bilden ovan.

När MAC släppte sin Future Face kollektion i februari innehöll den ett nytt sorts puder som heter Studio Careblend/Pressed Powder, dessa kom då i "vanliga" färger. I och med Surf Baby realesen har Studio Careblend kommit i två bronzing färger. Jag tycker väldigt mycket om denna typ av formula och det blev att jag köpte den i bronzer också.



Kul med tycket i pudert!

Färgen jag köpte heter Gold Go-Lighty och är en mid-tone gold tan brown. Har använt den lite och jag gillar verkligen den. Med en stor puderborste i pannan, kinderna och på näsan är man solbränd och fin.

1 kommentar:

  1. Helt underbar design på dessa produkter. Näns väl nästan inte att använda dem och då samtidigt "sudda ut" mönstren?:)

    SvaraRadera