torsdag 9 juni 2011

China Glaze Goin' My Way?

Jag var en runda på Åhlens City och stannade till vid Estee Lauder Bronze Goddess (sommar looken 2011) displayen och började titta lite :) Mina ögon drogs till det vackar bronze färgade nagellacket 25 Shimmering Bronze. Mina kära syster sa som vanligt "-Du har säkert något som är likt det där av alla dina säkert hundra nagellack!" Nu vet jag inte om jag har hundra nagellack men jag fick mig en liten tanktställare och gick faktiskt hem och började titta i min Helmer.

Jag hittade två nagellack som kan vara rätt så lika Shimmering Bronze. Från China Glaze Vintage Vixen hösten 2010 i färgen Goin' My Way? och från Mavala 58 Zanzibar. Valet föll på China Glaze nagellacket det var helt enkelt snyggare och mer likt.


Jag har lackat på Mavala Ridge Filler, två lager av Goin' My Way? och Seche Vite överlack.

Bild och swatches hittar ni på Temptalia.

Jag tror att Shimmering Bronze är lite mer åt en koppar bronzin färg med lite touch av rosé i medan Goin' My Way? är mer guldbronze och Zanzibar är helt åt en klarare rödare brun färg.

Swatches samma ordning som ovan. För att sammanfatta så är alla tre nagellacken olika toner av bronzig brun men mest likat är ändå Goin' My Way?

1 kommentar:

  1. Goin my way är bara så fint. Sedan så kan jag tycka att det är mer en färg för vinter- än för sommarhalvåret.

    SvaraRadera