söndag 5 juni 2011

Recension: Isadora Bronzing Brush

Isadora har tillsammans med sin "nya" bronzepuder-serie lanserat en ny bronzing borste för ansiktet. Jag fick upp ögon för den nya borsten förra veckan på ett antal beauty bloggar som hade fått pr-utskicket, men jag fick snällt leta reda på min egen och hittade den på Åhlens City. Det vanliga priset ska ligga på 120 kr, men det var lite kampanj så 99 kr betalade jag. Det är en kompakt boste i naturligt gethår, nästan som en mindre kabukiborste, på ett tjockt handtag. Den ligger skönt i handen och är riktigt mjuk.
Jag har testat denna några gånger med det nya bronzing pudert från The Body Shop Honey Bronze och eftersom jag tycker att det är lite för ljust såhär mitt på sommaren (har färgen light matte 01) tänkte jag att bronzing borsten ska passa bra till den sortens ljusa puder för borsten tar upp bra av produkten.


Jag är verkligen väldigt nöjd med borstens jobb, det blir snyggt och naturligt resultat med lagom puder applicerat i ansikten, du väljer helt enkelt själv hur det ska se ut. Så med kvaliten, priset och appliceringen blir det inget annat än ett starkt Väl Godkänt.

3 kommentarer:

  1. Ett bra kap/köp med andra ord:)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade den till slut och till specialpris :)

    Tycker också att den är bra, men den var lite för "hård/kompakt" för mig. Jag är van vid en mjukare puderborste.

    SvaraRadera
  3. Carina: Vist var den lite kompakt men jag tyckte som att den tog med sig bra med puder från dosan.

    SvaraRadera