onsdag 31 augusti 2011

Chanel #531 Péridot

Vilket nagellack, vilken färg, vilket märke, vilket pris och vilken hype! Detta är väl saker som kännetecknar höstens must-have och "it"-färg från Chanel, nagellacket i färgen Péridot. Såklart blev denna sist ut av de tre nagellacken i höstens kollektion Illusion d'Ombres de Chanel. De övriga två Quartz #525 och Graphite #529 har jag visat innan. Och japp, jag kan inget annat än hålla med de flesta Chanel´s Péridot är verkligen i en klass för sig!




Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva färgen på Péridot, det är en douchrome i guld, grönt, teal och blått med en underbar metalisk finish. Jag har försökt att fotografera i lite olika miljöer och vinkar och de tre sista bilderna är tagna utomhus, allt för att se så mycket av färgerna i Péridot.

Höger hand

Väster hand

Inomhus

Utomhus




Jag har använt Isadora Second Nail som underlack, två lager av Chanel Péridot och avslutat med China Glaze Fast Forward Top Coat som överlack.

3 kommentarer:

  1. Japp, det är bara en solklar must-have!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt lack. Särskilt fint ser det ut i dagsljus. Cést magnifique:)

    SvaraRadera