söndag 28 augusti 2011

MAC ME OVER! Collection - swatches part 2

Då har äntligen mitt lilla packet från MAC med produktprover från MAC ME OVER! hittat hem till mig, vet faktiskt inte vad som hade hänt eller var det hade tagit vägen. Detta blir därför mitt andra inlägg av swatches på MAC ME OVER! som kommer den 8:de september.
Jag har fått har fått hem saker från alla tre serierna och presenterar sakerna som tillhör varje serie.

MAC Basics - Cream Colour Base Seaside och Lipglass Illicit





Cream Colour Base är tänk att använda på kinderna eller som en highlighter på ögonen eller vid munnen beroende på vilken färg man har valt. Just Seaside är en soft peachy rose.



Lipglass i färgen Illicit är en creamy natural pink.

Icelandic Cool - Shadestick Tundra

Shadestick var från början permanenta i sortimentet hos MAC, den togs bort. Nu hittar vi dom igen där två av färgerna fanns med senast i Sugarsweet Collection och tre är nya. Den intensiva metalliska Tundra är en a dom. Jag gillade verkligen färgen, tänk er en silver skugga över, läckert.

Färgen är en icy silver enligt MAC.

New Black - Fluidline Midnight Blues och Lipstick Runaway Red





New Black serien sticker verkligen ut med sina intensiva färger och Lipstick Runaway Red är verkligen ingen mesig sak. Ett riktigt krämigt rött läppstift i satin formula som verkligen säger -här är jag!. En rich red-blue färg.


Jag kan nog säga att de nya färgade Fluidline är de mest vill-ha-sak vänliga från MAC ME OVER! Det en mycket trevlig lite sak och gillar man gel eyeliners är de underbara. En riktigt vacker metallisk blå färg samt att den glider på mjukt och sitter som berget. Färgen är en blackened blue.


2 kommentarer: