måndag 22 augusti 2011

MAC ME OVER! Collection - swatches


Då har jag letat lite i mina lådor och hittat de saker som jag redan har från MAC´s kommande MAC ME OVER! kollektion. Detta får bli mina swatches på denna kollektion.


Ögonskuggan All Races var med i All Race, All Sex, All Age och sitter i Lady Grey paletten från Icelandic Cool-delen. I MAC Basics-delen hittar vi den permanenta ögonskuggan Satin Taupe.



All Races i matte formula (cool light taupe mauve) och Satin Taupe i frost (taupe with silver shimmer).

Rebel hittar vi i den mörka New Black-delen och Peachstock från MAC Basics-delen som vanligtvis är permanent i Pro-sortimentet köpte jag då den kom med MAC Give Me Liberty of London, därav motivet på hylsan.

Rebel

Peachstock

Rebel i satin formula är en vivid pinkish purple och Peachstock i satin formula är en neutral peach.

Det var också lite olika pennor i kollektionen samt även nya färger på Shadesticks dessa är ifrån den nya Icelandic Cool-delen. Dessa har varit permanenta innan i MAC sortiment men återkommer lite då och då. Senast var i Sugarsweet kollektionen. De övriga tre pennorna är från MAC Basics-delen.



Ovanifrån och ner; Lip Pencil Spice (pink cinnamon stick), Eye Kohl Teddy (intense bronze), Smolder (intense black) och Shadesticks Butternutty (frosted light neutral) som tidigare har kommit med Sugarsweet kollektionen.

Jag hade alla bostar som har kommit tidigare utom den nya eyeliner borsten #211. Vi hittar från vänster; #214 Short Shader, #226 Tapered Blender, #116 Blush, #190 Foundation


Studio Fix Fluid; NW20 och Studio Fix Powder; NC20

3 kommentarer:

  1. Fastnar mest för stiftet Rebel. Häftig färg- även om jag kanske inte själv kunnat bära den. I alla fall inte till vardags!

    SvaraRadera
  2. Vad tycker du om 226:an? Funderar på om det är värt att hugga den när kollektionen släpps.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du ska köpa den då den kommer,det är en borste som är väldigt omtalad. Jag själv använder inte den så mycket utan har #222 till att creasa med!

    SvaraRadera