onsdag 8 februari 2012

Depend våren 2012 - #300 & #302

Av det 12 nagellack från Depend´s vårkollektion var det enbart två som jag gillade och tyckte att det var något att ha. Jag har en lite delad mening angående den semi-matta finishen som Depend kör på med. Nästa alla nagellacken i vårens kollektion hade denna formula plus att man ha valt att lansera ett matt överlack också. Detta känns lite 2009...Och sedan varför har inte Depend riktiga namn på sina nagellack, skulle blivit lite roligare då!
Färgen #300 är en vacker krämigt lila tonad sak med aningen lite grått i. Jag tänkte att denna kan vara en bra kopia på Dior Forget-Me-Not från Garden Party. Den täckte fint på två lager men var rätt så tjock i konsistensen.

Färgen #302 är en vacker rosig dammig rosa, lite åt det gammelrosa hållet. Har är det målat i ett lager och ni ser tydligt den semi-matta ytan. Jag tyckte faktiskt att färgen var fin, men hade varit mycket bättre i en vanlig glansig kräm formula.

1 kommentar:

  1. Här får jag instämma! Den gammalryska hade varit finare i en blank version. Lacket i lila känns däremot snyggt och aktuellt!

    SvaraRadera