onsdag 1 februari 2012

Make Up Store Blush Apricot Sorbet

Apricot Sorbet från Make Up Store är verkligen ett orange rouge och inget för personer med rädsla för färg :) Jag var ju på jakt efter ett ordentligt matt orange rouge för att få snygg glöd till ansiktet såhär i vinter tider och av alternativen jag hade valt ut blev det rouget från Make Up Store. Det var både billigast och enklast att få tag i.
Jag skulle beskriva färgen Apricot Sorbet som en lite dov bränd orange matt färg med dragning mot rött och terracota som är väldigt pigmentrik och är lätt arbetad fast den är så intensiv.


Swatchen på fingret har jag kört runt lite i rougen direkt och den är väldigt intensiv i son orange färg, sedan på handen har jag strukit lite lätt och det blev direkt mer bärbart.

2 kommentarer:

  1. Kraftig färg. Blir det inte för stor kontrast i ett annars vinterblekt ansikte?

    SvaraRadera