måndag 5 mars 2012

Recension: Dior Diorshow New Look Mascara

Dior har släppt en nya maskara på markanden som ska ge fin volym, längd och en trevlig böj samt innehåller stärkande serum till ögonfransarna. Dior´s Diorshow New Look Mascara innehåller 10 ml kostar 335 kronor och kommer i tre färger; Svart, brunt och blått.
Maskaraborsten är i gummi och har längre taggar nedtill och kortare längst ut på borsten. Det följer med lagom med maskara upp på borsten och den är enkelt att använda.


Jag har använt Diorshow New Look under någon veckas tid och tycker att den är någonstans mellan bra och inte. Det är något med formulan och hur den blir under dagen som jag inte gillar så värst mycket. Gummiborste är något som jag gillar och själva appliceringen är bra, men under dagen upptäcker jag att det faller ner lite maskara och bildas lite "panda ögon", inte snyggt. Den är också svår att få bort med vanlig ögonmakeup remover och då använder jag dock Clinique Take the Day Off. Så det blir ett mellan betyg på ett stark Godkänt.

1 kommentar:

  1. Mascara som faller ned under dagen är ju inget vidare! Trist ändå att jag missade ett provapå på Kicks:)

    SvaraRadera