torsdag 19 april 2012

Recension: The Body Shop Nutriganics Drops Of Youth

The Body Shop lanserade sin nya produkt Drops of Youth i Nutriganics serien som ett superserum. Är det verkligen ett superserum?! Jo, jag tror faktiskt att det är ett superserum!

Drops of Youth är till 98% ett växtbaserat serum för trött och grå hy. 2-3 droppar av detta serum ska appliceras innan din dag- eller nattkräm på väl rengjord hy, låt serumet sjunka in lite innan krämen kommer på. Huden i ansikte ska bli fräsch, få lyster och gamla hudceller ersätts med nya. Glasflaskan på 30 ml har en liten pipett för applicering och kostar 375 kr.

Doften är fräsch och "grön" och konsistensen är lite klibbig, grumlig och seg. I händerna känns den rätt så "vattning" och blir först lite klibbig i ansiktet men detta försvinner när den har torkat.
Under en månadstid har jag använt Drops of Youth nästan varje dag både morgon och kväll. Jag har applicerat ungefär en droppe till hela ansiktet. Jag upplever den som väldigt bra , men lite odryg och jag undrar hur länge man tänker att den ska räcka... Min hy har blivit väldigt fin och fått ny spänst. Jag upplever inte orenheter, torra partier eller irritation som innan utan den känns friskt och fräsch. Priset är en fråga i säg, det är rätt så dyrt för ett serum på 30 ml från The Body Shop och att ha den i en liten glasflaska, hmm. Om vi bortser från allt detta är Drops of Youth ett väldigt bra serum och jag gillar den mycket, det får bli ett starkt Väl Godkänt i betyg!

1 kommentar:

  1. Dessa ungdomsdroppar verkar ju faktiskt ha en given plats på varje sminkbord!

    SvaraRadera