måndag 7 maj 2012

Recension: MAC Cleanse Off Oil

Det säg ju att fett tar bort fett, vilket stämmer med denna rengöringsolja från MAC och vist är det lite "inne" med olja?! MAC Cleanse Off Oil är en rengöringsolja som ska ta bort make-up och lämna huden återfuktad och ren. En pumpflaska på 150 ml kostar 220 kr.

"En oljebaserad makeuprengöring som är mild mot huden. Innehåller botaniska ingredienser som olivolja, nattljusolja och jojobaolja, och inte ett spår av mineralolja. Massera in i huden för att lösa upp all makeup, inklusive vattenfast mascara. Förvandlas till en lotionliknande vätska tillsammans med vatten: enkel att skölja av, ingen bomull behövs - alla rester försvinner! Skyddar med E-vitamin. Mjukgör och vårdar huden. Passar alla hudtyper."

Jag har använt denna olja på lite olika sätt, ibland enbart den som rengöring eller som en förrengöring och sedan den vanliga rengöringen efter. Jag upplever att mitt ansikte blir mjukt och att den rengör skonsamt och bra. Först har jag börjat att massera in oljan i ansikte, ungefär två pump har jag använt för att sedan ta lite vatten och fortsätta ett massera bort alla orenheter och sedan sköljt av. Det har då blivit en lite mjölkig färg på vattnent och huden har känt bra. Doften är lite oljig och örtig och det är riktigt skönt att använda en olja till ansiktet, främst på vintertid då jag har lite torrare hy. Detta är en toppen rengöring som är väl värd ett Mycket Väl Godkänt i betyg! 

1 kommentar:

  1. Bra och Milton hyn med olja. Har ett liknande koncept från Decleor som jag är såååå nöjd med:)

    SvaraRadera