tisdag 12 juni 2012

MAC Hevenly Creature Collection - Mineralize Eye Shadow Magnetic Attraction

I mitt pressutskick från sommarens kommande stora mineralkollektionen från MAC fanns Mineralize Eye Shadow Magnetic Attraction med. I MAC Heavenly Creature Collection släpps nio mineralögonskuggor i alla olika färger och blandningar. Jag kan meddela att dessa har samma fina blandning och formula som vi har sett den senaste tiden och det är trevligt och ett plus till MAC. Mineralize Eye Shadow kommer att kosta 200 kr och släpps tillsammans med de andra sakerna från Heavenly Creature kollektionen den 8 juli.
Jag älskar temat denna gång med planeter och rymden som MAC bjuder på och ska vi likna Mineralize Eye Shadow i färgen Magnetic Attraction från det nog bli planeten Mars, med sitt varma rött glödande yttre. Medan jag tycker att färgen Water är väldigt lik Jorden och t.ex. färgen Earth är lik Venus och så kan vi hålla på...
Förpackningarna är helt vanliga svarta MAC-förpackningar och mineralskuggorna innehåller 2,2 gram.
 
Mineralize Eye Shadow är en blandning av orange, lilarosa och guld och MAC beskriver Magnetic Attraction som en "Orange, pink and gold mèlange".
 
Jag visar här en ihop blandning av alla färgerna och jag kan tycka att färgen avtar då man applicerar den på handryggen - vilket jag känner att en primer behövs. Det är annars en väldigt fin och enkel lite kopparaktig färg som passa rätt bra till alla, för personer med blå ögon blir det pricken över i:et.

1 kommentar:

  1. Läckert på alla sätt! Vem säger att (bara) män är från Mars?:))

    SvaraRadera