onsdag 13 juni 2012

Recension: Essie Good to Go!

Jag har hört och läst väldigt gott om det snabbtorkande överlacket Good to Go! från Essie. Med min senaste beställning från HQHair klickade jag hem ett exemplar för £10,50, i Sverige finns den bl.a  för på Kicks för 145 kr för 15 ml. 
Jag använder enbart snabbtorkande överlack och har därför testat en hel del olika och Essie är bland de bättre. Nagellacket torkar snabbt och är relativt tort efter bara någon minut och även upplever jag att hållbarheten på nagellack är väldigt bra. Jag kan dock tycka att det inte ger lika mycket lyster eller glans till nagellack som jag vill ha. Jag rekommenderar denna varmt och Essie Good to Go! får ett starkt Väl Godkänt i betyg.

2 kommentarer:

  1. Vill också ha en stark, snabbtorkande och mycket blank yta. Använder själv Mavalas, är Essies lika bra?

    SvaraRadera
  2. Jag kan tycka att det är likvärdiga...

    SvaraRadera