fredag 31 augusti 2012

Recension: Clinique Bottom Lash Mascara

Jag fick hem ett exemplar av Clinique´s senast maskara som är tänkt till att använda på de nedre ögonfransarna - Bottom Lash Mascara. Det första som slår mig är den väldigt lilla maskaraförpackningen och sedan den minimala maskaraborsten på detta. Den lilla maskaran hade släppdatum den 20 augusti och 2 gram kostar 145 kr.
 
Grejen med denna maskara är att man lätt och smidigt ska komma åt de små nedre ögonfransarna och att den ska hålla bra under dagen,för att tvätta bort Bottom Lash Mascara är det bara att använda 39 gradigt vatten. Förpackningen är i grått plast med ett silvrigt blommönster på.
Själva borsten är väldigt liten och med vanliga borst, på bilden nedan har jag jämfört den med Clinique High Impact Mascara - som är en "vanlig" storlek på en borste.
 
På denna bild har jag applicerat Clinique Bottom Lash Mascara på de nedre ögonfransarna och även lite på de övre. Jag gillar den lilla borsten som gjorde det mycket lätt att komma åt och resultatet blev snyggt. Jag tyckte att den var rätt så svår att få bort, och så använde jag vanlig ögonmakeup remover och inte vatten.

Men jag ställer mig frågan om detta är en maskara man verkligen behöver...? Nä, egentligen inte, men den är bra till sitt ändamål och gör sitt jobb och betyget bli ett Godkänt.

1 kommentar:

  1. Kanske egentligen inte behöver den, men väldigt snyggt resultat! Dock minus för att den är svår att ta bort

    SvaraRadera