söndag 16 september 2012

Lady Gaga FAME!

Det borde vara året mest hypade doft; Lady Gaga FAME! Den första svarta parfymen som skulle innehålla både blod, sperma och svett...men nej det är inget sådant. Huvudingrediensen är Belladonna sedan är det honung, aprikos och tigerorkidé som är blandat i den svarta vätskan som har använt tekniken "From Black to clear". Lady Gaga FAME  i Edp kommer i 30, 50 och 100 ml och kostar 299, 399 och 649 kr.

Jag måste börja med att jag inte brukar köpa så kallade "kändisdofter", men jag älskar den - mystiken, flaskan, den svarta vätskan har tillsammans blivit något speciellt och otroligt häftigt!      
 
Jag köpte den lilla flaskan på 30 ml då den släpptes (12/9) på Kicks.se och jag måste ge en stor eloge till deras snabba service. Hade doften på eftermiddagen dagen efter min beställning var gjord.
Då till själva flaskan - en rundad glasflaska som ska likna ett ägg och över "ägget" är det en symbolisk klo i guld. Snyggt och väldigt Gaga.
 
Lady Gaga FAME är en doft som jag skulle sätt i  det lite mörkare facket precis i början av appliceringen, den övergår dock till en mjukare mer blommig söt doft under tiden jag bär den. Jag gillar den och tycker att den är riktigt häftig och den sticker ut precis som Fröken Gaga själv!

1 kommentar:

  1. Får hålla med om den höga häftighetsfaktorn men troligen inget jag kommer köpa själv.

    SvaraRadera