tisdag 18 september 2012

Recension: Clinique High Impact Extreme Volume Mascara

Jag fick hem ett exemplar av den nya maskaran från Clinique. Clinique High Impact Extreme Volume Mascara som ska ge långa och samtidigt mycket volym till fransar den finns ut nu och kostar 280 kr.
Det är en tung rätt så tjock maskara förpackning i silver den kommer med en lång gummiborste med rundad top - detta för att komma åt alla fransar.
 
En maskara med gummiborste är plus i kanten direkt för mig och den är rätt så tjock i sin formula vilket gör att man får med sig mycket maskara på borsten vid applicering - detta kan jag uppleva som lite jobbigt ibland. Trots detta arbetar borsten bra med  fransarna och resultatet bli bra. Den svarta färgen blir intensiv och täckande. På bilden ovan har jag använt mig av två lager på de övre fransarna och ett på de undre fransarna.

Det är en riktigt bra volym maskara med en förlängande effekt och den håller sig på plats bra under dagen. Söker du efter en volym maskara med bra egenskaper kolla in Clinique High Impact Extreme Volume Mascara som jag ger ett Väl Godkänt i betyg.

2 kommentarer:

  1. verkar vara jättebra mascara och ha alla de goda egenskaper som jag söker för mina fransar:)

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra ögon du har!
    Så blå!...

    SvaraRadera