tisdag 9 oktober 2012

MAC Nail Lacquer Kid Orange med OPI The Man With The Golden Gun

Då jag var inne på Magasin i Danmark gick jag på OPI´s Skyfall kollektion och hittade faktiskt överlacket The Man With The Golden Gun (DKK 295 resp. SEK 489). Som en exklusiv hyllning till James Bond´s 50 års jubileum släpps ett överlack med flingor av 18 karts (blad)guld. Jag kände såklart för att testa och målade på två lager över mitt nagellack som jag redan hade på mig.

Nagellacket från MAC i färgen Kid Orange (coral) är nog ett av mina favoriter detta år och just nu är den med i Marilyn Monroe kollektionen - själv köpte jag den i våras med MAC Shop MAC, Cook MAC kollektionen. Jag skulle säga att den är ett typ av jellylack fast den ger mer färg. Formulan är väldigt bra och färgen fungerar vår som höst.   
 
Jag har använt mig av underlack från Sephora, två lager av MAC Kid Orange och överlack från Essie. På ringfingret har jag lackat på två lager av OPI The Man With The Golden Gun.

4 kommentarer: