onsdag 3 oktober 2012

Recension: St. Tropez Gradual Tan Moisturiser for Face & Body Moisturiser

Oktober är lika med höst och det är dags att recensera av två BUS-produkter jag köpte i somras. St. Tropez erbjuder ett bra och stort sortiment av BUS-saker. Jag köpte ett set med en för kroppen och en för ansiktet från Gradual Tan-serien som är en gradvis uppbyggande kroppskräm och ansiktskräm i färgen light/medium som även kombinerar bra hudvård. De kostar 229 kr styck och innehåller 200 ml respektive 50 ml. 
St. Tropez Gradual Tan Eyeryday Body Moisturiser är en riktigt behaglig kroppskräm som går in snabbt i huden och känns verkligen fuktighetsbevarande. Jag valde att satsa på en ljusaste färgen och den börjar att verka efter ett antal appliceringar. Den har heller igen specifik BUS-doft utan doftar lätt av parfym. Bodylotion:en går in bra i huden dock blir BUS-effekten rätt så liten. Det blir ett Godkänt i betyg.

Samma egenskaper som bodylotion:en har även i St. Tropez Gradual Tan Everyday Moisturiser for Face från samma serie. Jag skulle dock säga att denna är lite lättar i sin konsistens och detta antagligen för att den är avsedd till ansiktet. Jag gillar denna och även att BUS-effekten inte blir så stor i början, utan den är enkel att jobba upp. Det är en bra kräm att använda under sommarhalvåret och betyget bli ett Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Det jag uppskattar är när det inte har den där trista BUSlukten

    SvaraRadera