söndag 25 november 2012

Recension: MAC Studio Finish Concealer SPF 35

Jag har testat mig igenom alla concealer´s från MAC och favoriten är helt klart Mineralize Concealer, men dom som täcker bäst är Studio Finish Concealer SPF 35 som de ska bli en recension på. En liten burk (storlek som på MAC´s vanliga ögonskuggor) innehåller 7 gram och kostar 180 kr.
 
 Den färg som jag visar er här är NW20 och betyder att den är lite rosa i sin beiga ton och näst ljusast av MAC´s färger.
MAC Studio Finish Concealer SPF 35 - NW20
Detta är en concealer som täcker väldigt bra, men det gäller att arbeta ut färgen och värma upp den lite innan så att resultatet bli och förblir naturligt. Färgen passar mig väldigt bra och jag har gått från NC20 till NW20 just i concealers. Jag kan upleva att om jag ska täcka ett mer torrt parti gäller det att använda sig av bra med funk under annars kan lätt täckningen "spricka" under dagen. Detta är en bra och smidig concealer - om man söker något mer väl täckande - i som lilla burk och betyget bli ett Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Kanon för att fixa ojämnheter men väl liten burk

    SvaraRadera