tisdag 4 december 2012

Recension: Sephora Waterproof Eye Makeup Remover

Jag gillar det mesta från Sephora Collection - vilket är namnet på Sephoras egen kollektion. Den innefattar prisvärda alternativ och ett rikt utbud. Jag köpte på mig en ögonmakeup remover när jag var i Köpenhamn i somras och det är dags för en recension. En plastflaska med skruvlock kostar DKK 50 och innehåller 125 ml.
Sephora Waterproof Eye Makeup Remover är en tvådelad variant på en ögonmakeup remover som man ska skaka innan man använder den - detta för att de två komponenterna ska blandas. Jag har hällt ut lite på en bomullspad och applicerar på ögonlocken. Sedan har jag gnuggat lite och jag tycker att den gör ett bra jobb. Allt smink försvinner snabbt - främst ögonskuggan och man behöver inte gnugga för mycket. Priset är bra i förhållande till mängden på produkten och jag ger ett klart Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Kanonpris på den produkten! Påminner lite om Lancomes variant som jag använt i många år förutom att den är minst fyra gånger så dyr. Nu byter jag!:)

    SvaraRadera