lördag 12 januari 2013

Recension: Clarins Pure Melt Cleansing Gel

Clarins Pure Melt Cleansing Gel (325 kr / 125 ml) är ingen ansiktsrengöring som jag normalt skulle se åt om jag inte hade fått tips om den. Jag gillar att rengöra ansiktet framför allt under vinterhalvåret med olja, eftersom jag upplever att det är mildare mot min vinterhy. Detta är en gel som blir en olja vid massage på huden och tillslut en vit mjölk när den kommer i kontakt med vatten - intressant och helt i min smak. 
Man behöver ungefär som storlekt som en ärta till hela ansiktet och det är bara positivt på grund av att jag tycker att den är rätt så dyr (2,60 kr/ml), men då även dryg. Clarins Pure Melt Cleansing Gel är bra och allt smink försvinner snabbt och skonsamt. Huden upplever jag inte stram eller torr efteråt utan istället väl rengjord och fräsch. Detta är en tub som jag lätt hade köpt igen om det inte hade varit för priset - men det blir ett Väl Godkänt i betyg!

1 kommentar:

  1. Tub med härligt innehåll och Clarins är ju erkänt skickliga på vad de gör:)

    SvaraRadera