torsdag 17 januari 2013

Recension: Sephora Mineral Foundation Compact

Det är dags för en recension på Sephora Mineral Foundation Compact. Jag har färgen #26 Medium Peach R30 och den går mellan en neutral till rosa ton. Förpackningen är uppdelad i tre med ett vanligt lock, en mellan del med pudret och under hittar vi en spegel och en appliceringssvamp. Detta är ett mineral kompakt foundation som jag har använt till vardags med lite dagkräm som underlag. En dosa kostar 140 kr och innehåller 10 gram.
Sephora Mineral Foundation Compact lämpar sig väldigt bra till vardags makeupen och den täcker lätt till medium beroende på hur mycket du väljer att applicera. Färgen passar mig mycket bra och den används tillsammans med MAC #182 för att snabbt får önskad täckning. Den är prisvärd och kommer i flera färger. Jag har inte använt den tillsammans med en medföljande svampen i och med jag tycker att det är bättre att använda mig av en borste. Detta är en bra puder foundation och ett bra alternativ till min ständiga favorit; MAC Mineralize Skinfinish Natural och det är ett bra betyg! Här känner jag att ett stark Väl Godkänt kommer till sin rätt.

1 kommentar: