tisdag 8 januari 2013

Två röda toner från MAC

Röda eller mörka läppar är utan för min trygghetszon inom läppstifts fronten, men vist kan det vara kul att testa på ibland! I höstas fick jag hem två röda läppstift från MAC - båda klassiker där ifrån. Den blåröda MAC Red och vampiga Media.
MAC Red - Media 
 
MAC MAC Red - vivid bright bluish-red (satin)
 
MAC Media - intense reddish-purple (satin)
MAC´s läppstift brukar leverera likaså dessa två som finns i det fasta sortimentet. Jag tror till och med att just MAC Red kom 1994 och är var den första färgern som MAC släppte. MAC Red är också ett bra alternativ om man gillar MAC Russian Red men tycker att den är för matt och torr, då passar MAC Red bra som är mer krämig och inte lika torr. MAC Media är kul någon gång då och då men inte jag skulle använda särskilt mycket...:)

2 kommentarer:

  1. Mac Red känns OK och klassisk i färgen men Media allt för speciell i mitt tycke

    SvaraRadera
  2. Hej! Vill du ha 50 foton framkallade helt gratis? Det enda du behöver göra är att kommentera din mailadress i mitt senaste inlägg, så skickar jag en inbjudan till dig via Photobox :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera