måndag 20 maj 2013

MAC In Extra Dimension Collection - bilder och swatches

En kollektion från MAC under maj månad som jag vet bara Kicks och Kicks.se har fått in är In Extra Dimension Collection. Den består av ögonskuggor, rouge, större highlight puder och två borstar. Extra Dimension serien är i en blandning mellan kräm och puder och är skira och har ljuset i fokus. Jag köpte tre av skuggorna och ett rouge...  
Det släpptes sex olika färger på ögonskuggorna och jag köpte tre. De är väldigt metalliska och lyser fint - vilket ljuset lätt fångas i. Jag gillar metalliska ögonskuggor och där de nästan är vita och det sedan lite en liten duochrome effekt.
Extra Silver - Zestful - Opalesse
MAC Extra Dimension Eye Shadow Extra Silver - true silver
MAC Extra Dimension Eye Shadow Zestful - pale iridescent lime
MAC Extra Dimension Eye Shadow Opalesse - opalescent white with pink pearl
Förutom de sex olika färgerna på ögonskuggorna kom det fem rouge i samma formula. De ger inte mycket färg utan mer lyster och jag köpte den varma korall färgade Blazing Haute.
MAC MAC Extra Dimension Blush Blazing Haute - dirty peach
Det släpptes även två borstar en för ögonen och en för kinderna - #235 och #128.
MAC Splite Fibre Cheek Brush #128 köpte jag förra året och den är med även i denna kollektion. Det är en tvådelad större borste för att få ett snyggt och naturligt resultat på kinderna.  
Som jag har nämnt innan har vi sett  Extra Dimension formulan innan. Senast var i julkollektionen 2012. Nedan ser ni skillnaderna mellan storleken på ögonskuggorna. Den lilla (1,3 g.) till vänster är från julens kollektion och till höger (2 g.) ser ni den nya - samma pris men 0,7 gram mer!

3 kommentarer:

  1. Jättefina produkter! Egentligen gillar jag inte metalliska skuggor men det är fina swirley mönster på dem:))

    SvaraRadera
  2. Vill gärna se hur du använder skuggorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer säkert att komma i en FOTD!

      Radera