fredag 10 maj 2013

MAC Temparature Rising Collection - bilder och swatches

I onsdags var det den 8:de maj och massor av kollektioner från MAC sattes upp på diskarna. En av dom (totalt fem!) var den tvådelade sommarkollektionen MAC Temperature Rising Collection. Den är uppdelas som vanligt i en colour-del och en bronzing-del och vi ser åter igen de trevliga Pro Longwear Bronzing Powder som kom i förra året kollektion. Jag hoppade faktiskt dom då, men denna gång var jag snabb att få tag i ett exemplar - "Nude on Board" - OMG säger jag bara! Dock måste jag säga att både läppstiften och läppglansen var otroligt tråkiga i år, men den beige:a "Altered Beige" gjorde mig faktiskt positiv överraskad.
Tre saker köpte jag och som vanligt då det är LE-saker är det också LE-förpackningar som i år är matta eller nästan som satin och de får i en varm kopparbronzigguld färg. Insidan på ytterförpackningarna är lila...
Redan förra året skulle jag ha köpt Pro Longwear Bronzing Powder då jag hörde så bra om den - dock hade den tagit slut... Det är en väldigt mjuk och finmald lättarbetad formula som bli superfin på huden och ger ett väldigt neutralt och fräscht glow. Det finns två färger och jag valde Nude on Board som är gulare och varmare - helt enkelt perfekt!
Jag vet inte hur många korall rouger jag har men det är något visst med korall kinder på sommaren - blir inte mer perfekt... Den starkt korall färgen från MAC Powder Blush Ripe for Love ger ett fint skimmer med sina guldiga undertoner.
MAC Pro Longwear Bronzing Powder Nude on Board - bronzy yellow tone & MAC Powder Blush Ripe for Love - mid-tone peach (satin)
Eftersom jag är en läppstift kvinna var jag tvungen att köpa ett av de fyra läppstiften som släpptes. MAC Lipstick Altered Beige blev valet och den är riktigt fin på läpparna och lättburen samt krämig och mjuk eftersom den är i luster formulan.  
MAC Lipstick Altered Beige - creamy yellow beige (luster)
Överlag är det en bra sommarkollektion som håller vad den lovar, med toppar som Pro Longwear Bronzing Powder, Powder Blush och Strobe Liquid Golden Elixir (hoppade dock den) samt Eyeshadow Quad Bare My Soul. Jag hade velat se några singelskuggor och kanske lite snyggare nagellack, istället får två megaglitter saker och varför har man använt sig av dazzle-formulan i läppstiften? Jag kom att tänka på att i år har man heller inte gjort någon "statement" produkt som har funnits med de tidigare åren, för visst minns vi sjöhästpudret från 2010...!

1 kommentar:

  1. Visst minns jag pudret med sjöhästen!' Saknar liknande kul grej i år

    SvaraRadera