onsdag 4 september 2013

MAC Pro Longwear Collection 2013 - Pro Longwear Eye Liner Strong Willed

Jag har testat på MAC Pro Longwear Eye Liner innan och de tillhör MAC´s variant på mer longlasting makeup. Med det nya släppet på deras Pro Longwear produkter fick jag hem Eye Liner:n i färgen Strong Willed - en mörklila historia. 
Pro Longwear kommer i den vanliga kajalpennorna från MAC och det har en topp som kräver en pennvässare. De ska vara hållbara både som en vanlig eyeliner samt under- och i ögat. Det lilla jag har testa innan är att jag tycker att eyeliner försvinner lite för snabbt på vattenlinjen i och med att det ska vara en longlasting produkt.
MAC Pro Longwear Eye Liner Strong Willed - deep eggplant
På bilderna ovan har jag använt mig av MAC Pro Longwear Eye Liner Strong Willed både som en eyeliner ovanför ögat samt på vattenlinjen. Eftersom Strong Willed är mörklila lite aubergine färgad har jag använt mig av en lila makeup. Det sitter väldigt bra speciellt ovanför ögat och jag får jobba bra med removern för att få bort allt.

1 kommentar: