fredag 21 november 2014

BURBERRY BEAUTY - två saker i en svart låda!

Efter min beställning hos Net-a-Porter.com kom äntligen paketet innehållandes saker från Burberry! Burberry Beauty trodde jag var ett märke som inte gick att få tag i om man inte väljer att resa utomlands. Jag hade dock turen att få tag i en fri frakt kod vilket var toppen - annars kostar frakten $15(!). Det är alltid svårt att köpa smink utan att ha sett hur färgerna ser ut IRL, men jag googlade lite och lyckades rätt bra faktiskt.  
Jag måste börja med hur vackert och lyxigt paket var som kom från Net-a-Porter, en svart sin låda med tjockt svart band runt. Utöver sakerna jag beställde hade de skickat med ett måttband - trevligt.
Förpackningarna från Burberry känns uber lyxiga och har det vanliga Burberry rutan på sig, detta går igen i allt från ytterförpackningen, den vanliga metall hylsan och präntat i själva produkten.
Jag valde att köpa ett läppstift och en ögonskugga. Just ögonskuggan hade jag läst lite om innan så valet där var inte så svårt det blev en Burberry Beauty Sheer Eye Shadow - 22 Pale Barley. Det är en halv skimrande historia som är en blandning mellan taupe, brunt, bronze och grått. Formulan är otroligt mjuk och följsam och glider på ögonlocket. 
Burberry Beauty Sheer Eye Shadow 22 Pale Barley
Självklart var jag tvungen att köpa ett av läppstiften och jag valde de lite mer täckande sorterna. Burberry Beauty Lip Cover 23 English Rose - en MLBB färg som inte går att misslyckas med. Även här känns det som ett läppstift med skön känsla och vårdande, det sitter på under några timmar och färgen är en klassiska rosa med lite underton av lila och aningen brunt. Detta är en semi-matt historia som är hållbar men ger en fin glans till läpparna. Checka in de superfina Burberry mönstret på läppstiftet!
Burberry Beauty Lip Cover 23 English Rose
På bilden ovan har jag swatchat av de båda produkterna på min handrygg; Pale Barley 22 - English Rose 23 

1 kommentar:

  1. Underbara produkter av bästa kvalitet! Godis för en makeupista:)

    SvaraRadera