torsdag 13 november 2014

Flawless i stiftform!

Ibland hittar man snabba saker som är perfekta ihop som min nya duo för flawless hy båda i stiftform. Jag tycker att det är väldigt smidigt med produkter i stift form - det är bara att stryka på och blanda ut med en borste eller fingrarna.

Min nya concealer kommer från MAC och ingår i deras Matchmaster serie, här använder man sig av nummer från 1-9 för att hitta rätt färg - där även färgen blir ett med din egen. Täckningen är medel till hög och håller sig på plats hela dagen. Jag har främst använt MAC Matchmaster Concealer 1,5 under ögonen och tonat ut den lite runt och på näsan.

Jag har skrivit om Bobbi Brown Foundation Stick Warm Ivory 1 innan och att jag använder den so men fpundation i hela ansiktet. Jag drar några steck med stiftet och använder en borste för att arbeta in den.  
Bobbi Brown Foundation Stick Warm Ivory 1 och MAC Matchmaster Concealer 1,5
Främst till concealern använder jag min nya supersmarta borste från Sephora PRO. Det är en liten kompakt borste avsedd för krämprodukter och främst concealers - Sephora Collection PRO Flawless(!) Air Brush #56.

1 kommentar: