tisdag 5 april 2016

Det här med setting spray...

... ligger mig varmt om hjärtat och jag har testat på de flesta sorter på marknaden. De jag har testar är MAC Fix+, Urban Decay Setting Spray, Make up Store Face Mist, MAC Mineralize Charged Water och Smashbox Primer Water. Nu har turen kommit till Make Up For Ever Mist & Fix. I och med att jag använder en puderfoundation (MAC Studio Fix Powder NC20) är det perfekt att jag ytan mindre pudrig och att det "smälter" ihop fint samt att makeupen ska hålla bättre.
Jag köpte en liten travel size på Sephora vilket är perfekt när man är ute och reser och inte vill släppa med sig den stora. Den lilla Make Up For Ever Mist & Fix kostar 100 kr / 30 ml och vi ska nu se hur den är i jämförelse mot t.ex. MAC Fix+ som är min absoluta favorit.

1 kommentar:

  1. Prövar också för första gången en setting- Kicks:)

    SvaraRadera