torsdag 9 mars 2017

Jo Malone

Nu ska vi stifta bekantskap med ett nytt doftmärke närmare bestämt brittiska Jo Malone. Vad jag har hört och läst mig till är det olika dofter med två huvudnoter som sätts samman som t.ex. Lime & Basilika, Amber & Lavendel och Earl Grey & Gurka. Man väljer en grund doft som man sedan sätter ihop med andra inom samma familj eller andra familjer som kan vara blommig, fruktig och kryddig m.fl. De kommer i cologne vilket är lite synd med tanke på hållbarheten och det finns i 30 ml och 100 ml. Det enda priset jag vet är DKK 440 för 30 ml. 
När jag var i Kph hittade jag Jo Malone disken som har öppnat nyligen. Jag fick en doftkonsultation och utprovning av dofter som skulle passa mig och efter ett tag föll valet på Peony & Blush Suede Cologne. Med toppnot i rött äpple, hjärtnot i pion och basnot i läder.

1 kommentar: