lördag 1 april 2017

Laura Mercier Pressed Setting Powder Translusent

Jag har mer och mer enbart börjat att använda flytande foundation eller någon form av foundationstick och då tycker jag att det behövs ett setting puder eller något som mattar ner och håller foundation på plats. Jag hade en gammal burk av MAC Transparent fixing powder hemma, dock verkar inte ny hy gilla den och det blev lite problem. Jag köpte på mig en klassiker från Laura Mercier i pressad form och jag har använt den ett tag nu.

Laura Mercier Pressed Setting Powder innehåller 8,1 gram av finmalet puder för 370 kr. 
I förpackningen som är som en liten dosa kommer med en spegel i locket och med en liten svamp för att applicera med. Jag har dock använt en vanlig fluffig puderborste för att applicera med.
Nackdelen är att dosan är liten och när man använder puderborsten virvlar det runt puder och det känns att det försvinner mycket och jag tror inte att Laura Mercier produkten kommer att räcka speciellt länge.
Pressed Setting Powder är vitt till en början och  blir transparent på huden, de smälter in fint och jag upplever inte att jag får några utslag eller liknande. Beskrivningen är:

 "Laura Merciers bästsäljare, Translucent Loose Setting Powder,  är ett lyxigt löst puder som känns silkigt och lätt på huden.  Det fixerar din make up med en modern matt finish och en “soft focus”-effekt som minskar intrycket av fina linjer och ojämnheter."

Jag kan tänka mig att köpa igen eller iallafall använda upp denna dosa och kanske köpa lösa varianten nästa gång.

1 kommentar:

  1. Härligt när din satsning på inköp gav ett positivt resultat!

    SvaraRadera