fredag 12 maj 2017

Recension: MAC Next to Nothing Face Colour Light Plus

MAC har lanserat en ny foundation/BB cream med det lite fåninga namnet Next to Nothing Face Colour med lätt till medel täckning. Jag har varit ute efter en ny foundation och jag köpte på mig ett eget exemplar av färgen Light Plus. Innehållet är på 35 ml och kostar 290 kr och ska stanna i MAC´s sortiment framöver.
Till hela ansiktet använder jag tre pump och använder sedan en beautyblender eller en foundationborste för att blanda ut vilket är lätt och jag upplever att det är en lätt täckning man får av denna foundation som både kan användas under- och/eller över en vanlig foundation och även under dagen som en touch-up. Jag har den dock som en "vanlig" founation och kör sedan bronzer och settingpuder och spray över. Jag gillar MAC Next to Nothing FAce Colour och betyget blir 4 av 5.

1 kommentar: